Minimálně 3 znaky
Karlovarský volejbalový svaz
Gorkého 280, 356 01 Sokolov
Tel.: 352 604 629
mail: as.meruna@gmail.com
Osobnosti
Den D má výrazné válečné souvislosti. V den D začala invaze spojeneckých vojsk na území Francie v roce 1944. Dlouho očekávaný den pro miliony lidí na celém světě. Lidé si do tohoto dne soustřeďovali a i projektovali svoje představy a očekávání. Využiji z tohoto srovnání pojmy očekávání a představy.
Den D projektu Partnerských škol (dále PŠ) byl naplánován na 9. 10. 2012 na 11:00 hodin. V tento den měl být předán první diplom s titulem Partnerská škola ČVS. Školou, která měla mít tu čest, byla Základní škola II, Kolín.
Pojem očekávání nechám na závěrečné pasáže tohoto krátkého pojednání. Z pojmů, které bych měl tedy ozřejmit jako první, je pojem ?představy?.
Myšlenka, která později dala vzniknout projektu PŠ, se začala rodit zhruba před dvěma roky. Tím místem, kde se poprvé formulovala, byla základní škola v Českém Krumlově, v kabinetu Oldy Záhoře, kterému tímto vzdávám hold. Myšlenka byla jednoduchá. Školy pomáhají volejbalu, oddíly se školou spolupracují, ale zřizovatel a veřejnost někdy ví a někdy neví, že právě tato škola nad rámec svého ŠVP (školní vzdělávací program) úzce a úspěšně pracuje s volejbalovými dětmi. Stojí jí to nemalé úsilí, komplikuje jí to vztahy mezi učiteli na škole, přináší jí to problémy s tělocvičnami, musí čelit atakům jiných sportů. Je toho hodně, co škole, která takto pracuje na poli žákovského volejbalu, komplikuje život. ČVS nemá moc změnit legislativu MŠMT, jediné co může udělat? a tady právě vznikla myšlenka. A teď k tomu očekávání.
Klíčovým bodem a hlavním smyslem projektu PŠ je dát dohromady do jednoho místa či bodu, místnosti: ředitele školy, zástupce oddílu a hlavně zřizovatele školy a pak samozřejmě ČVS. Není problém dostat na předání zástupce oddílu (je přímo zainteresován a je chválen), většinou není problém dostat na předání ředitelku či ředitele školy (spolupráce je vždy zavedena a není možná bez vzájemného respektu a ochoty si vyhovět). Tím hlavním problémem je vždy zřizovatel. Vyslyší naši výzvu, nebude to pro něj marginální, je pro něj nějaký zástupce ČVS pro mládež partner pro jednání, jaké jsou vztahy oddíly versus starosta, má oddíl v tom kterém městě sílu lobovat a udělat z předání diplomu událost? Spousta otazníků a spousta otázek.
Jsem rád, že první den D v Kolíně dopadl přímo snově a naplnil ty nej? představy. Rád sním a modeluji a vytvářím představy o věcech budoucích, ale abych pravdu řekl, jsem také docela slušný skeptik a pragmatik. To, co se odehrálo v Kolíně, byl zhmotnělý sen. Pokusím se ho zprostředkovat, i když je známo, že sny se neinterpretují zrovna nejlépe. Zkusím vylíčit samotný akt předání trochu jinak a použiji arsenál prostředků z žánru reportáže.
měsíc před dnem D:
14 dní před dnem D:
týden před dnem D:
5 dní před dnem D:
Den D:
8.15 příjezd do práce a převzetí auta ? malá komplikace, Ivana Hlaváčková má jednání ve městě, malé časové zdržení na odjezdu
9.38 vyzvednutí oficiální fotografky Veroniky Matějkově v Brandýse, kde je se Lvíčaty, a konstatování, že když už se něco nepovede, Veronika a její vzhled a oblečení obrousí všechny hrany
10.00 ztráta orientace v Čelákovicích a začíná stres, jestli dojedeme včas
10.10 telefonáty Petra Šotoly, jestli už jedeme, dostáváme informaci, že lze zaparkovat na náměstí
10.15 směr na Kolín po hrůzostrašně vypadající příhodě s kamionem nalezen
10.55 jsme v Kolíně na náměstí a parkujeme, nemůžeme najít parkovací automat a Petr Šotola na nás mává od radnice a volá ?pojďte, riskneme to?, riskli jsme to, nechali auto autem
11.05 přichází starosta a místostarosta, vzájemné představení a pak už jde vše v rychlém sledu
Prostě den D byl jako z pohádky a vše nakonec jako v pohádce málem dopadlo, jenže ještě nebyl všem hodinám konec. Pokračuji v reportáži.
11.45 oficiální rozloučení představitelů města a pozvání na kávu od Petra Šotoly
11.55 vcházíme do kavárny a Veronika se odpojuje, něco potřebuje v autě a také nachází parkovací automat a konečně platí
A teď bych se vrátil k pojmu očekávání.
Projekt Partnerská škola není projektem, který, jak správně podotkl předseda svazu Z. Haník, vyřeší problémy mládeže a kvalitu trénovaní. To nemá v popisu práce, ale pomáhá a může pomoci v celkovém povědomí o volejbale v tom kterém městě, vesnici, škole. Dává široké rodičovské veřejnosti najevo, že je tady škola, která dělá něco tak dobře, že jí stojí za to vyznamenat.
V Kolíně se to povedlo. SK Volejbal Kolín zatím nepatří k top žákovským oddílům, ale jeho každoroční růst, jeho marketingová práce, nadšení trenérů, organizace tréninkové činnosti, jeho doslova živočišnost, s jakou reaguje na podněty od ČVS, dává velké záruky, že nám vzniká budoucí opora mládežnického volejbalu. A jako pracovník svazu odpovědný za chlapce s povděkem kvituji, že se nebojí pracovat s kluky a nejdou jednodušší cestou být pouze oddíl dívčí.
Je jasné, že takto perfektně zorganizované udělování diplomu Partnerské školy nebude vždy a všude, ale Kolín slovy z dob divokého západu nasadil laťku proklatě vysoko.
Jiří Zach,
Svazový trenér chlapců
Karlovarský volejbalový svaz 2025 | Kontakty